Založ si blog

Čmeliak, výkal a rozbitá hlava

Čmeliak, výkal a rozbitá hlava

 

Každý z nás má určite rôzne miesto, kde sa mu najlepšie rozmýšľa, niekto má rád chalupu, prírodu, knižnicu, ba dokonca centrum mesta. Ja milujem premýšľať na vecku a vo vani, podotýkam v horúcej vode. Z mojej strany je úvaha veľmi jednoduchá, nie je tam nik, kto by rušil moju existenciu svojou existenciou. Viem sa dokonale sústrediť a keď to uvážite, musíte uznať, že za celý deň sú tieto mesta zväčša jediné, kde vás nikto neotravuje. Ak to vezmem tu a tam, celý deň sa vás niekto snaží presvedčiť o svojej pravde, o svojich potrebách, o svojich problémoch a o všetkom, čo vás povedzme si otvorene, absolútne nezaujíma. Tam som ale absolútnym pánom ja, nikto iný a viac menej nikde inde, iba tam. Je to malý rozmer, ale je váš patrí vám centimeter, po centimetri, ste tam svojím pánom. Zbavíte sa tam všetkého čo nepotrebujete, čo vás ťaží a zdržuje od kvalitnejšej existencie, či už je to špina, nepatrné časti kože, alebo výkaly. Bol to vcelku obyčajný deň, skutočne ničím výnimočný, dokonca aj teplota vzduchu bola dokonale priemerná. Výdatné raňajky som utopil v káve a v strategicky určenom čase som sa pomaly obliekal na cestu preč v domnienke, že samovoľne, ako každý deň v určenom čase na mňa príde situácia, ktorej sa nebudem môcť ubrániť. Tá situácia prišla, nastala a ja som sa jej rovnako, ako vy, nemohol vzoprieť. Mám na veci rôzne páky a spôsoby, vždy si skontrolujem kvalitu a stav v akom je moje kráľovstvo. Po stotinovej kontrole, nasleduje kontrola papiera, veď uvážte, čo všetko by sa mohlo stať, ak by ste nemali papier. Som trochu lenivý, síce sa s tým snažím bojovať, no zvyk pri ktorom obložím papierom celé vnútro misy mi ostal na celý život. Je to jednoduché, som estét a záchod sa mi nechce čistiť ďalších desať minút, papier sa rozloží, no prípravok ostáva, takže som aj ekológ. Z každej strany výhra, no skúste o tom hovoriť inak, ako o kráľovstve. Konečne si sadnem a dostávam sa do víru myšlienok plánujem ako strávim hodiny, dni, ba dokonca ak sa mi podarí, aj nejaké roky dopredu. Snažím sa prekalkulovať každú možnosť, som magor, ale dokázal som to sám. Najväčší vtip je v tom, že množstvo vecí ktoré si dokážete predstaviť, dokážete potom aj zrealizovať, len musíte mať veľmi kvalitnú, až šialene dokonalú predstavivosť a ja ju proste mám. Nemám veľa predností som si toho vedomý, ale táto je mi maximálne prirodzená, dokážem si predstaviť veci, ktoré sa mi stanú, alebo sa stanú vám a ani o tom neviete, skutočné finále prichádza keď sa vám, alebo mne stanú a mňa to vôbec neprekvapí. Je to ale iba odhad a ako každý odhad, má svoje medzery. V tom ma preruší moment, v ktorom sa moja strava dostala k finálnemu zavŕšeniu svojej cesty, nejako je vždy zavreté okno, no teraz nie. Uvedomujem si to až keď mi chlad dolieha na mokrý chrbát. V tej absolútne najmenej vhodnej chvíli, keď nemôžete prestať, ale už ste začali, vletí do miestnosti meter krát meter, pri letmo chladnom vánku čmeliak o veľkosti troch až piatich centimetrov. Čmeliak vydáva zvuk ktorý veľmi obstojne kopíruje zubársku vŕtačku, dokonca tak obstojne, že som si najprv myslel ,že sa mi do okna derie moja zubárka. Povedzme si otvorene, nikto nemá rád hmyz a už vôbec nie keď si sedí s holým zadkom na záchode, veď každý normálny chlap si stráži svoj zadok. Predstavte si ako miesto, ktorému veríte zo všetkého najviac, začne okupovať niekto, respektíve niečo úplne iné. Predstavte si ten šialený záchvat strachu, zlosti nenávisti, hanby, zlomenia, zdesenia, vyhnania zo svojho kráľovstva, ktorý sa počas mojej nedokončenej činnosti premietol v mojej hlave a prejavil sa maximálne rýchlym skokom oproti zamknutým dverám. V momente, keď som sa odrazil hlavou od dverí a dopadol na zem so stiahnutými nohavicami, zadkom v špecifickom stave a hlavou od krvi, som videl čmeliaka ako si ležérne odlieta záchodovým oknom preč. Povedali by ste si, ale veď takéto niečo sa stane človeku sotva raz za život, veru nie, rovnaký pocit mám keď si kúpim zdravo vyzerajúce jedlo v obchode a doma zistím, že obsahuje viac éčok ako všetky diskotéky spolu, keď má akýkoľvek politik príhovor, keď vidím davy ľudí stáť pred kostolom počas sviatkov, mal som ho pri prvej spovedi, pri školských predstaveniach, pri sľuboch vernosti, pri charitatívnych organizáciách, pri policajtoch, v banke a hlavne už pri rannom prebúdzaní.

Ja som veriaca žena!

08.04.2012

Dlhé roky som dúfal, že sa mi podarí nájsť vnútorný pokoj, Ježiša, prípadne niečo podobné. Stále som nejako dúfal, že sa mi popri všetkom mojom hľadaní objaví nejaká cesta, niečo na základe čoho budem mať aspoň tušenie, čo so svojím životom ďalej. Po určitých rokoch, keď som ukončil aspoň nejaké to základné vzdelanie a venoval sa všemožným aktivitám, od [...]

Volala sa Karla, alebo. . . (1. Časť)

28.03.2012

Keď som si ešte kedysi myslel, že mi vysoká škola pomôže so životom, musel som si na ňu zarábať, ako inak prácou. Rodičia síce neboli celkom zle situovaný, ale rovnako to nebol pán Onassis s manželkou. Doba bola a je postavená na pokrivených základoch a tak sa stačí tváriť, že ste za vodou a slečinky o vás majú hneď skvelý názor a zároveň si sami seba [...]

znásilnenie. násilie, týraná žena,

Amnesty: Situácia v oblasti ľudských práv na Slovensku sa v roku 2023 nezlepšila

24.04.2024 09:14

Slovensko ani v minulom roku neratifikovalo Istanbulský dohovor.

nevidiaci, Levoča

Nevidiaci v dnešnom svete: ohrozuje nás čoraz viac nástrah a prekážok

24.04.2024 09:00

Zrakovo postihnutí vyzývajú projektantov a investorov verejných projektov, aby sa na svoje diela dívali aj z pohľadu ľudí bez zraku.

veliteľská budova, Banská Bystrica

Pôsobili v nej povstaleckí hrdinovia Golian a Viest. Veliteľskú budovu rezort obrany vynoví za takmer 13 miliónov

24.04.2024 07:00

Je dôležitou súčasťou našej histórie a zaslúži si pozornosť, zhodujú sa Banskobystričania pri pohľade na tamojšiu pamiatku v podobe Veliteľskej budovy.

vojna na Ukrajine, Kyjev, cintorín

ONLINE: Rusi obišli nedávno vybudovanú ukrajinskú obranu. Balík pomoci schválil aj americký Senát

24.04.2024 06:00, aktualizované: 08:59

Dobytie Očeretyne znamená, že sa Rusku podarilo obísť severné krídlo nedávno vybudovanej ukrajinskej prednej línie, vrátane mínových polí a zákopov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 4450x
Priemerná čítanosť článkov: 1483x

Autor blogu

Kategórie